Vannak házak, amelyek már az első pillanatban éreztetik, hogy valami nincs rendben velük. A Winchester család otthona pontosan ilyen hely: kívülről tökéletes, belülről viszont olyan titkokat őriz, amelyek mindenkit megváltoztatnak, aki átlépi a küszöbét. A The Housemaid: A téboly otthona nem sima thriller – ez egy lassan kibontakozó, pszichológiai darab, ahol minden szereplő hozzátesz valamit ahhoz a fojtott feszültséghez, ami a történetet működteti.
Black Friday: −30% minden Artroomfaliképre
Válogatott poszterek, amelyek az otthonodból is magazinba illő teret csinálnak. Kattints a kártyákra, és nézd meg a teljes kollekciót az artroom.hu-n.
A film Freida McFadden bestsellerére épül, Paul Feig rendezésében, és már az első jelenetekben látszik: itt nem jumpscare-ek fogják uralni a hangulatot, hanem a bizonytalanság, a manipuláció és az a kérdés, amit végig ott hordozunk magunkban: vajon kinek hihetünk?
A történet – amikor egy új élet valójában egy új börtön
Millie Calloway (Sydney Sweeney) múltja tele van árkokkal és elvarratlan sebekkel. A bejáró szobalányi állást nem lehetőségként, inkább mentőövként fogja fel: egy mód, hogy valahogy visszakapaszkodjon az életbe. A Winchester család luxusotthona elsőre tökéletes helynek tűnik – munka, lakhatás, stabilitás.
Aztán szépen lassan elkezd „élni” a ház.
Különös zajok.
Mélyen elrejtett titkok.
Érzelmi kitörések, amelyeket mindenki másképp magyaráz.
És ahogy Millie egyre több időt tölt a családdal, rájön: nem ő az egyetlen, aki bujkál a múltja elől. Csakhogy a Winchesterek sokkal messzebb mennek azért, hogy fenntartsák a látszatot.
A szereplők – és miért ők mozgatják igazán ezt a történetet
Sydney Sweeney – Millie Calloway
Sweeney itt nem bombasztikus nagyjelenetekkel dolgozik, hanem azzal a mély, csendes feszültséggel, amitől a néző érzi: Millie folyamatosan résen van. A rezdülései, a visszafojtott félelmei, a pillanatok, amikor nem szólal meg – ezek adják a film valódi idegzetét.
Millie útja nem csak túlélés: lassú ébredés arra, hogy a ház szereplői mind manipulálják – más-más módon.
Amanda Seyfried – Nina Winchester
Nina egyszerre áldozat és irányító erő, és Seyfried ezt mesterien hozza. Megjelenik a törékenység mögötti agresszió, a finom mosoly mögötti düh, és az a bizonytalan érzés, hogy Nina „valamit tud”, amit Millie nem.
Seyfried játéka adja a film egyik pillérét: vele sosem vagyunk biztonságban, mert nem lehet eldönteni, melyik arcát látjuk épp.
Brandon Sklenar – Andrew Winchester
Andrew alakja a család stabilnak látszó, de megrepedt pillére. Sklenar egy olyan férfit játszik, akinek a csendje többet jelent, mint bármelyik mondata – és ez teszi fenyegetővé.
A karakterével épül a film egyik fő kérdése:
Vajon ő a ragadozó, vagy őt marcangolja valami még sötétebb?
Michele Morrone – Enzo
Enzo kívülről érkezik, és Morrone természetes karizmája miatt könnyű lenne elhinni, hogy ő a „biztonság”.
De ez a film soha nem ad könnyű kapaszkodókat.
Enzo lehet támasz – vagy csapda. És épp ez a kettősség tartja izgalomban a nézőt.
Ellen Tamaki – Patrice
Patrice olyan karakter, aki a realitást képviseli a Winchester-ház káoszában. Tamaki finoman, emberien hozza azt a barátot, aki megpróbálja kívülről kihúzni Millie-t, de ő sem látja át teljesen, mennyire mélyen gyökerezik a család sötétsége.
Megan Ferguson – Jilliane
Jilliane apró jelenetekben is sokat mond. Ferguson játéka rávilágít arra, hogy nemcsak a család viselkedik furcsán – a ház teljes ökoszisztémája beteg. Jilliane mondatai, félrecsúszott mosolyai hozzájárulnak ahhoz a baljós atmoszférához, amitől ez a thriller működik.
Brian D. Cohen – Detective Smythe
Ő az, aki „kívülről jött szem” a történetben. Smythe karakterével a film beengedi a realitást, a nyomozói hidegvért, és azt az érzést, hogy valaki végre elkezdi összerakni a kirakóst – csak az a kérdés, meddig jut el, mielőtt valaki megállítja.
Indiana Elle – Cecilia
A gyerekfigurák mindig hoznak egy plusz réteget egy thrillerben, és Indiana Elle ezt tökéletesen teszi. Cecilia egyszerre ártatlan és illetlenül csendes – mintha többet tudna annál, mint amit ki mer mondani. A jelenléte folyamatosan fenntart egy halk, rejtett feszültséget.
Amanda Joy Erickson – Suzanne
Suzanne látszólag mellékszereplő, de Erickson finom színészi játéka olyan rést nyit a történetben, amely később sokkal fontosabb lesz. A karakterével megértjük, hogy a Winchester-ház titkai túlmutatnak a családon: egy hálózat, egy hagyomány, egy mintázat működik itt – amit valakinek fenn kell tartania.
Miért lesz ez a film az év egyik thriller-sikere?
-
mert nem a megszokott thriller-sablonokra épít,
-
mert a szereplők mélyen rétegzett, pszichológiailag érdekfeszítő karaktereket kapnak,
-
mert a ház maga is főszereplővé válik,
-
mert a feszültség lassan, finoman kúszik be – pont úgy, ahogy a jó thrillerek teszik.
Ez a történet nem azt kérdezi, hogyan menekülsz ki egy házból.
Hanem azt: mi van akkor, ha a ház mindent tud rólad, mielőtt belépnél?











