StreamZóna

A nő a tízes kabinból szereplők – A Netflix thriller, ahol mindenki gyanús

A nő a tízes kabinból (The Woman in Cabin 10, 2025) nemcsak a történetével tartja feszültségben a nézőt, hanem azzal a különös energiával, amelyet a szereplők egymás közti viszonyai teremtenek. A Netflix új filmje nem egyszerű bűnügyi rejtély: ez a film a bizalom, a manipuláció és a látszatvilág tükre. Minden karakter mögött titok rejlik, minden tekintet mögött kérdés lapul, és senki sem az, akinek elsőre látszik.

Keira Knightley játssza Laura “Lo” Blacklock újságírót, akinek minden mozdulata mögött ott vibrál a belső bizonytalanság. Az ő alakításában Lo nem klasszikus nyomozó, hanem egy nő, aki kétségbeesetten próbálja bizonyítani, hogy nem őrült. Knightley finoman játszik a néző bizalmával: a tekintetében ott van a félelem és a makacsság, a gyengeség és az elszántság egyszerre. Ahogy a történet halad előre, Lo egyre inkább elszigetelődik, és a néző már nem tudja, kiben bízhat meg – talán még benne sem.

Guy Pearce megformálásában Richard Bullmer, a hajó karizmatikus tulajdonosa a tökéletes manipulátor. Pearce az a fajta színész, aki egyetlen félmosollyal képes feszültséget teremteni, és ebben a szerepben a legjobb formáját hozza. Richard egyszerre megnyerő és fenyegető, olyan férfi, akitől a néző sosem tudja, épp megmenteni vagy elpusztítani akar-e valakit. Az ő figurája adja a film morális középpontját – vagy épp a hiányát.

David Ajala mint Ben Morgan a történetben a realitás hangja, a nő bizalmasa, aki mégis egyre gyanúsabbá válik. A néző folyamatosan kételkedik benne: vajon segíteni próbál, vagy csak kihasználja Lo sebezhetőségét? Az ő alakja azt a kérdést testesíti meg, hogy mennyire tudjuk megkülönböztetni a segítő kezet a rejtett szándéktól.

Gugu Mbatha-Raw, Hannah Waddingham, Kaya Scodelario, Gitte Witt, Art Malik és David Morrissey mind hozzátesznek valamit ahhoz a feszültséggel teli, szinte színházi közeghez, amelyben a film játszódik. Mindegyikük olyan karaktert formál meg, aki elsőre mellékszereplőnek tűnik, de valójában egy-egy darabot tart a puzzle-ból, amelynek kirakása a film végéig lehetetlen.

Simon Stone rendezése itt is precíz és elegáns. Nem hagyja, hogy a színészek túlbeszéljék a feszültséget – minden a pillantásokban, a hallgatásban, a testtartásban rejlik. A hajó zárt világa egy társadalmi mikrokozmosz, ahol mindenki szerepet játszik: a gazdagok, akik uralni akarják a valóságot, és azok, akik próbálnak túlélni a hatalom és a hazugság tengerében.

A film egyik legnagyobb ereje abban rejlik, hogy a néző sosem tudja, kit tekinthet főszereplőnek és kit áldozatnak. Lo Blacklock története mögött ott húzódik a kollektív félelem: mi történik, ha senki nem hisz nekünk, még mi magunk sem? Ez a kérdés minden karakteren végigvonul. Knightley és Pearce kettőse tökéletesen működik, közöttük a feszültség szinte tapintható, de a mellékszereplők is pontosan azt a fajta kétértelműséget hozzák, amitől a film szinte lebeg a valóság és az illúzió között.

A nő a tízes kabinból nem a klasszikus értelemben vett sztárfilm, hanem egy szereplői kamaradráma a tenger közepén. Minden tekintet, minden szó mögött ott lapul egy lehetséges árulás, minden pillanatban újra kell értelmezni, ki az, aki áldozat, és ki az, aki ragadozó. A Netflix ezzel a filmmel olyan pszichológiai tablót mutat, amelyben a színészi játék legalább annyira fontos, mint maga a cselekmény.

Keira Knightley itt végleg bebizonyítja, hogy nemcsak kosztümös drámákban, hanem modern thrillerekben is a legnagyobbak közé tartozik. Guy Pearce higgadt hidegsége tökéletes ellenpontja az ő belső feszültségének, és ez a kettősség az, ami végig ébren tartja a filmet. A nő a tízes kabinból egy elegáns, intelligens és végig nyugtalanító történet arról, hogy néha a legnagyobb veszély nem az, amit látunk – hanem az, amit elhiszünk.

Cart
Link kimásolva!