A hetvenes évek közepén Giorgio Armani már tapasztalt tervezőnek számított, de még mindig mások neve alatt dolgozott. A fordulópont 1975-ben érkezett el, amikor saját útját kezdte járni – ezzel megszületett az Armani divatház, amely néhány évtized alatt a világ egyik legismertebb márkájává vált.
Az első lépések önálló tervezőként
Armani Nino Cerrutinál töltött évei után már magabiztosan mozgott a férfi divat területén. Az 1970-es évek elején azonban egyre erősebb lett benne a vágy, hogy saját elképzeléseit vigye kifutóra. 1975-ben, barátja és üzlettársa, Sergio Galeotti segítségével megalapította saját cégét Milánóban. Ez lett a Giorgio Armani S.p.A., amely először férfiruhákat kínált, majd hamarosan női kollekcióval is előállt.
Forradalom a szabásban
Az Armani név hamar összefonódott a „lazán elegáns” stílussal. Ruhái felszabadították a férfiakat a merev öltönyöktől: a zakókat puhább anyagokból, strukturálatlan szabással készítette, így kényelmesebb és természetesebb lett a viselet. Ez az újítás hatalmas sikernek bizonyult, mert a 70-es években sokan vágytak a hagyományos üzleti öltözködés alternatívájára.
A női vonal és a nemzetközi áttörés
A női kollekció 1976-ban jelent meg, és hamar óriási sikert aratott. Armani egyensúlyt teremtett a nőiesség és a professzionális megjelenés között, így ruhái a modern dolgozó nők kedvenceivé váltak. A nyolcvanas években pedig Hollywood fedezte fel: Armani ruháit filmsztárok viselték a vásznon és a vörös szőnyegen, ezzel a márka globális hírnevet szerzett.
Az alapítás öröksége
A Giorgio Armani divatház nemcsak egy új márka megszületése volt, hanem egy teljesen új divatfilozófia elindítása. Armani azt vallotta, hogy a ruhákban az embernek kell ragyognia, nem a túlzott díszítéseknek. Ez a szemlélet azóta is meghatározza a márkát, és a világ minden táján ismertté tette.